Недостатъци на двутактовия двигател
2 posters
Страница 1 от 1
Недостатъци на двутактовия двигател
Има по-висок разход на гориво и двутактово масло за еднаква мощност сравнен с четиритактовия двигател, поради особеностите при цилиндровото продухване и пълнене с прясна горивна смес. При едноцилиндровите мотоциклетни двигатели се поставя резонансен ауспух с обем подобряващ работата на двигателя при определени обороти. Посредством подбраните си размери и форма в определена степен се дроселира потока от изгорелите газове.
Необходимо е добро херметизиране на картера, в противен случай двигателят работи с обеднена горивна смес.
Когато коляно-мотовилковия механизъм работи като сгъстителна помпа, в картера не се налива масло. Мазането се осъществява от наличното в горивото масло и затова за лагеруването на коляновия вал и биелите се използват сачмени лагери. Недоброто мазане и прегряването намаляват срока на експлоатация на двигателя.
Поради изгарянето на двутактовото масло при работния такт, в атмосферата се изхвърлят отработени газове с по-високо съдържание на отровни вещества.
Поради два пъти повече работни ходове, отделянето на топлина е значително, поради което цилиндърът, буталото и целият двигателен механизъм трябва да издържи значителни температурни натоварвания. Това намалява работния ресурс на двигателя до основен ремонт.
Поради необходимостта от добавяне на смазочно масло в горивото, не е възможно използването на АГУ на автомобили с двутактови двигатели.
Необходимо е добро херметизиране на картера, в противен случай двигателят работи с обеднена горивна смес.
Когато коляно-мотовилковия механизъм работи като сгъстителна помпа, в картера не се налива масло. Мазането се осъществява от наличното в горивото масло и затова за лагеруването на коляновия вал и биелите се използват сачмени лагери. Недоброто мазане и прегряването намаляват срока на експлоатация на двигателя.
Поради изгарянето на двутактовото масло при работния такт, в атмосферата се изхвърлят отработени газове с по-високо съдържание на отровни вещества.
Поради два пъти повече работни ходове, отделянето на топлина е значително, поради което цилиндърът, буталото и целият двигателен механизъм трябва да издържи значителни температурни натоварвания. Това намалява работния ресурс на двигателя до основен ремонт.
Поради необходимостта от добавяне на смазочно масло в горивото, не е възможно използването на АГУ на автомобили с двутактови двигатели.
MZ SERVICE- Брой мнения : 33
Join date : 22.09.2010
Re: Недостатъци на двутактовия двигател
MZ SERVICE написа:Поради необходимостта от добавяне на смазочно масло в горивото, не е възможно използването на АГУ на автомобили с двутактови двигатели.
Тук колега не си прав. Има такива устройства и на практика става възможно монтирането на АГУ. Не беше толкова отдавна времето, когато вартбург и трабант, бяха част от опашката на газстанцийте. Да, точно така... и трабант... въпреки, че е с въздушно охлаждане. По курортните комплекси, все още се движат едни "влакчета" с двигатели на транспортер-въздухарка. Също на газ, но това е друга тема.
Последната промяна е направена от Nedko_vn на Съб Окт 09, 2010 11:50 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Nedko_vn- Admin
- Брой мнения : 7
Join date : 23.09.2010
Age : 54
Re: Недостатъци на двутактовия двигател
Съгласен съм с теб колега
MZ SERVICE- Брой мнения : 33
Join date : 22.09.2010
Similar topics
» Как Работи Двутактовия Двигател?
» Как работи четиритактовия двигател?
» Двуцилиндров V-образен двигател на Симсон
» Особености и предимства на двутактния двигател
» Опит за двойно повишаване на мощността на двутактов двигател
» Как работи четиритактовия двигател?
» Двуцилиндров V-образен двигател на Симсон
» Особености и предимства на двутактния двигател
» Опит за двойно повишаване на мощността на двутактов двигател
Страница 1 от 1
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
|
|